70-Lecie Szpitala (1945-2015)

  • 70-Lecie Szpitala Wojewódzkiego SPZOZ w Zielonej Górze

Informacje o plikach cookies

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

 

Pacjent a personel

Email Drukuj PDF

Wejście Polski do Unii Europejskiej i reforma systemu ochrony zdrowia w Polsce dała możliwości transgranicznej współpracy w różnych dziedzinach m.in. w ochronie zdrowia. Polsko-niemiecką konferencję "Czynniki wpływające na relacje pacjent-personel medyczny" w dn.28-29.01.10r. zorganizował Szpital Wojewódzki w Zielonej Górze. Konferencja mogła się odbyć dzięki Programowi Operacyjnemu Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013, Fundusz Małych Projektów i Projekty Sieciowe Euroregionu "Sprewa-Nysa-Bóbr".

Zarówno polskie jak i niemieckie placówki ochrony zdrowia zmieniły filozofię zarządzania na zarządzanie przez jakość. Dotychczasowe doświadczenia i wyniki badań poziomu zadowolenia pacjenta wskazują, że istotnym problemem nie są metody leczenia a bariery w komunikacji interpersonalnej. Konferencja stworzyła okazję na aktywizację kontaktów pracowników Szpitala Wojewódzkiego SPZOZ w Zielonej Górze z przedstawicielami Niemiecko-Polskiej Akademii Zdrowia i Carl-Thiem-Klinikum w Cottbus, a także wzmocniła wzajemne działania w kierunku pokonywania barier w relacjach pacjent - personel medyczny. Celem konferencji było poszerzenie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności skutecznego porozumiewania się w relacjach pacjent - personel medyczny. Uczestnicy konferencji m.in. poznali standardy profesjonalnej i przyjaznej obsługi pacjenta, uczyli się budować własną siłę i skuteczność w relacjach z pacjentem, trenowali trudne sytuacje interpersonalne.

Wykłady:

"Instrumenty komunikacji w procesie pielęgnacji dla zapewnienia dobrej jakości opieki medycznej." mgr Andrea Stewig-Nitschke - Naczelna Pielęgniarka Carl-Thiem Klinikum w Cottbus

"Techniki budowania i utrzymania kontaktu z pacjentem" Marek Szczęsny, Ośrodek Terapii Integralnej

"Emocje w procesie komunikacji" Marek Szczęsny, Ośrodek Terapii Integralnej

"Sposoby postępowania z trudnymi pacjentami (agresja pacjentów)" Marek Szczęsny, Ośrodek Terapii Integralnej

"Ankiety wśród pacjentów i zarządzanie skargami w Klinice im. Carla Thiema w Cottbus jako elementy poprawy zadowolenia pacjentów", mgr inż. ekonomii Andreas Gensch - Koordynator Zarządzania Jakością w Carl-Thiem Klinikum w Cottbus

"Czynniki kształtujące relacje personel medyczny-pacjent" mgr Tatiana Sawicka - Psycholog Szpital Wojewódzki SPZOZ w Zielonej Górze

"Kodeks etyczny "Stowarzyszenia Ochrony Życia i Zdrowia Sp. z o.o." w EberswaldeInes Münchow, Dział Zarządzania Jakością Stowarzyszenia Ochrony Życia i Zdrowia w Eberswalde

"Czynniki kształtujące relacje personel medyczny-pacjent", mgr Patrycja Joppek - psycholog Szpital Wojewódzki SPZOZ w Zielonej Górze

Zapraszamy na film z konferencji:

Polsko - Niemiecka Konferencja w Dychowie 2010 from Szpital on Vimeo.

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 6 gości 

Logowanie

Pompy Insulinowe

Szybka Terapia Onkologiczna

Szkoła Rodzenia Bocian

10 Lat w UE

You are here: Aktualności Pacjent a personel